Wednesday 10 June 2015

زندگی در ایران یا اروپا

با خواندن دیدگاه یکی از خوانندگان وبلاگم در مورد پستی که چندی پیش نوشته بودم، بی ربط ندیدم که مطلبی در رابطه با  زندگی در اروپا در مقابل زندگی در ایران بنویسم. البته این نوشته هم مانند مطالب دیگر این وبلاگ بیان تجارب بنده است و ممکن است عمومیتی ندشته باشد

شاید خیلی هم مهم نباشد که کجا را برای زیستن انتخاب کرده ایم. شاید هم "انتخاب" کلمه ی درستی نباشد و "قسمت" منظور را  بهتر برساند. خلاصه ی مطلب این است که مهم نیست که کجا زندگی می کنیم، هرجا که باشیم نکات مثبت و منفی خود را خواهد داشت. هزینه ای برای آنچه بدست آورده ایم پرداخته ایم. هیچ کجا، حتی در ناکجاآباد، نه همه چیز بر وفق مراد است و نه همه چیز منفور و محکوم. شاید مهمترین اصل شناخت نکات مثبت و منفی مکان زندگیمان و بهره بردن از خوبی ها و دوری از بدی های اطراف باشد. بی ربط یا با ربط این شهر از مولانا به ذهنم آمد

من اگر دست زنانم نه من از دست زنانم
نه از اینم نه از آنم من از آن شهر کلانم
نه پی زمر و قمارم نه پی خمر و عقارم
نه خمیرم نه خمارم نه چنینم نه چنانم
من اگر مست و خرابم نه چو تو مست شرابم
نه ز خاکم نه ز آبم نه از این اهل زمانم
خرد پوره آدم چه خبر دارد از این دم
که من از جمله عالم به دو صد پرده نهانم
مشنو این سخن از من و نه زین خاطر روشن
که از این ظاهر و باطن نه پذیرم نه ستانم


با تشکر از 
clip

© All rights reserved

4 comments:

Unknown said...

گاهی اوقات وقتی پستی رو می نویسی صرف نظر از دیدگاه شما بعنوان نویسنده،برای خواننده یک تلنگر به موقع و بجا است گویی مطلبی رو که می دونی اما فراموشش کردی یک دوست بهت گوشزد میکنه .
خیلی زیبا و بجا بود
مرسی

Shahireh said...

ممنون از لطف شما و از اينكه مطالب رو با همه ي مشغله ها مي خوانين

Anonymous said...

بله صحیح میفرمایین درهمه جا نکات مثبت ومنفی وجودداره ولی به طورنسبی بعضی ازمکانهابرای بعضی ازسلایق اولویت وبرتری دارند به طوریکه اگرنکات مثبت اون محل رو برای اون شخص درکنارنکات منفی اون محل ،بازهم برای اون شخص درکنارهم بگذاریم کفه ترازومثبت خیلی سنگین تره شاید برای یکی طرزرفتار اروپاییان باحیوانات اصلا مهم نباشه وازدیدنش احساس خوبی بهش دست نده ولی برای شخصیکه دوستدارحیواناته این موضوع یک امتیازمحسوب میشه ، شخصیکه طرفدارآزادی وحقوق برابربرای زنانه قطعا دراروپا وغرب حس بهتری داره کودک از اسباب بازی به ذوق وشوق میاد ولی از ازدواج نه وبرعکس یک بالغ ازازدواج کردن به ذوق وشوق میاد وازخریدن اسباب بازی نه

Shahireh said...

ممنون از اینکه نظرتون را به اشتراک گذاشتیم