Friday 18 September 2009

ابوالحسن خرقانی

خرابه های ساختمانی قدیمی در یکی از کوچه های بسطام
زادگاه ابوالحسن خرقانی در قومس از توابع بسطام میباشد

سالها پیش مطلبی رو گذرا شنیدم که خیلی برام جالب بود. همیشه دنبال پیدا کردن متن کامل و نام و نشانی از صاحب نقل قول بودم. تا اینکه بخت یار شد ودوستی گرامی
آقای احمدیفرد راهنمایی فرمودند. با سپاس از ایشون


عطار در تذکره الاولیا درباره ابوالحسن خرقانی آورده

گويند شيخ ابوالحسن خرقاني بر سر در خانقاه خود نوشته بود: هر کس که در اين سرا درآيد نانش دهيد و از ايمانش مپرسيد، چه آنکس که بدرگاه باري تعالي به جانی ارزد، البته بر خوان بوالحسن به نانی ارزد



4 comments:

Farhad said...

سلام خانم شريف
وقتتون بخير
اميدوارم حالتون خوب باشه


صبح شنبه بود كه اين نوشته رو خوندم

وقتي به آخر نوشته رسيدم
خيلي خيلي خوشم اومد
اينقدر كه به تمام همكارم كه توي اتاق من بودن كه اتفاقا تعدادشون كم هم نبود. گفتم يه لحظه سكوت ميخوام يك چيز خيلي جالب و آموزنده براتون بخونم و اين نوشته رو براشون خوندم

Shahireh said...

Farhad
سلام

تشکر، خیلی خوبم

ممنونم از اینکه متن رو خواندید
و به دیگران هم گفتید

این یکی از زیباترین عباراتی است که تا به حال شنیدم
فکر کنم که ارزش داره هر روز اینو بخوانیم
مخصوصا در سرزمینی که آرزوی مرگ برای دیگران کردن هنریست قابل تشویق

ممنون از شما و با آرزوی بهترینها

احمدی فرد said...

سلام. ممنون از لطف تان. وبلاگ تان باید خواندنی باشد. سر فرصت می چرخم و می خوانمش. متقابلا آدرس وبلاگم را می نویسم هر چند در وبلاگ نویسی عمیقا بی نظم و تنبل هستم

Shahireh said...

احمدی فرد
سلام

ممنون
خیلی خوش آمدید
و باعث افتخار بنده ست که سری به این صفحه زدین

همچنین تشکر از آدرس وبلاگ
امروز به بلاگیون سری خواهم زد
مشتاقانه