Wednesday 16 February 2011

بگذارید ملت نفس بکشد

 این روز ها در خیلی از نقاط دنیا مردم برای دستیابی به آزادی بر ضد دولت هایی خود قیام کردند. می خواستم مطلبی در این باره بنویسم ولی دیدم شاید بی مناسبت نباشه که نقل قولی داشته باشم از آیت الله خمینی. متن از یکی از سخنرانی های ایشان به مناسبت سالروز قیام 15 خرداد، در قبل از پیروزی انقلاب ایران  است

 آزادی مال ملت است..."
 قانون به مردم آرادی داده، خدا به مردم آزادی داده، اسلام به مردم آزادی داده و قانون اساسی به مردم آزادی داده است... نمی گذارند که کسی نفس بکشد. خیابان های ایران مملو از کماندو ها است. همین دو سه روز قبل افرادی که از ایران آمدند برای من نقل کردند که کماندوها در خانه ی آقایان مراجع و در میان مردم هستند و تا چندی قبل تانک و مسلسل هم بوده و ... این ملت چه "کرده است؟ غیر از اینست که میگوید بگذارید ما نفس بکشیم 
روح الله خمینی

این مطلب رو که می نوشتم با خودم فکر کردم که چه خوشبختیم. این مربوط به دوران قبل از انقلاب بوده و چه دورانی خفقانی روهمین ملت پشت سر گذاشته. خدا رو شکر که دوران حکومت ظلم و کشتن مخالفان و شکنجه زندانیان سیاسی همه تموم شده. دیگه کسی تشنه قدرت نیست. دیگه کسی نمی خواد تاجی رو سرش بذاره و بگه هر چی من گفتم و هر چی من خواستم، کسی از مقامات سر کار دستش به خون آلوده نیست، همه دولت مردان سربلندی ایران رو میخوان، دیگه خاک کشور ایران رو نمیگذارند کسی به تاراج ببره. دیگه مثل بحرین که از ایران جداش کردند، دریای خزر هم به تاراج نمیره، کسی نمیگه من یه نفر میدونم که صلاح مردم در چیه وبس، کسی یه شبه میلیاردر نمیشه چون تو باند دولته، کسی پولش از پارو بالا نمیره چون بیت المال رو دزدیده، کسی اونقدر فقیر نیست که حتی نتونه نون شبش رو دراره.... لیست ادامه داره چون خیلی چیز ها فرق کرده. خب خدا رو سپاس و صد سپاس  

© All rights reserved

2 comments:

zari said...

آه. چقدر این چیزایی که گفتی قشنگ بود

Anonymous said...

cheghadr harfat ghashang bud