Saturday 7 July 2012

توفیق اجباری



 فکر می کردم که چگونه کارهایم را جور کنم و فرصتی را آزاد تا هر طوری شده خودم را برای شنیدن صحبت ها
دالایی لاما
  رهبر دینی بوداییان تبت، به "منچستر ارینا" برسانم که "ح" زنگ زد. گویا گزارشی را باید برای کار آماده می کرد و با اینکه بلیت برنامه سخنرانی را از قبل تهیه کرده بود امکان حضور در جلسه را نداشت. پیشنهاد داد چنانچه مایل باشم از بلیت او استفاده کنم. منهم از خدا خواسته قبول کردم و به آنی بلیت رایگان حلال همه مشکلاتم شد


وقتی در صندلی جابجا شدم و صورت برنامه را خواندم تعجب کردم. مجری برنامه
راسل برند
 بود که گر چه از کمدین های مورد علاقه من است ولی چون آوازه و سابقه او را می دانستم کمی به این انتخاب شک کردم ولی خیلی زود با شروع برنامه به اشتباه خودم پی بردم. باری شخصیت دوست داشتنی  دالایی لاما و حضور راسل  خنده و موقعیتی  چند برای ریسه رفتن را در کنار سخنان معقول و پیام های جدی برنامه به ارمغان آورد
روی سخن دالایی لاما بیشتر با جوان ترها بود و از امید، بخشش و گذشت صحبت می کرد و از احترام به حق و حقوق دیگران که در دنیایی که خیلی ها فریاد "مرگ بر ... و مرده باد ..." سر می دهند سختی نادر و دلنشین بود




عنوان سخنرانی :بپاخیز و خود تغییر باش

بهترین جمله ای که یادگرفتم:  موقعیت برای پیشرفت همواره چالش و مشکلات  خاص خود را نیز همراه خواهد داشت



© All rights reserved

2 comments:

Anonymous said...

che be zibaei gozaresh sokhanrani ro neveshtid. payame akharish ham ke ali bood. Mitra xx

میزانتروپ said...

تغییر باش نه متغیر...